Digitalt program

Måndag 13 juni förmiddag

09.15-10.15

Scen 1: AI – hot eller möjligheter (Fredrik Löfgren)

Scen 2: Lärande – dåtid, nutid och framtid (Isabel Gonzales Miranda)

Scen 3: Digitalisering, sju steg i förändringsledarskap (Susanne Kjällander)

10.45-11.30

Scen 1: Al i undervisningen – vad säger forskningen? (Marie Utterberg och Johan Lundin)

Scen 2: Tappa kontrollen – hur digitala verktyg påverkar lärande (Gita Chireh)

Scen 3: Innovation i förskolan (Lisa Adolfsson)

11.45-12.30

Scen 1: Datadriven skolutveckling – att aggregera och analysera realtidsdata kring lärandet (Jonas Ryberg och Bo Kristoffersson)

Scen 2: Drivkraft för kollegialt lärande – med digitala observationer och kritiska vänner (Jaana Nehez)

Scen 3: Kreativt och roligt lärande med Creaza (Karin Bostrand och Ted Karlstrand)

Måndag 13 juni eftermiddag

13.30-14.45

Scen 1: Livslångt lärande – trender, framtid och samhälleliga utmaningar (Carl Heath)

Scen 2: Digitalisering, sju steg i förändringsledarskap (Susanne Kjällander)

Scen 3: Vad är AI? (Peter Ljungstrand)

15.15-16.00

Scen 1: Innovation i skolan – så kan du arbeta (Lotta Fransson)

Scen 2: Bildningens betydelse i ett föränderligt samhälle (Peter Ljungstrand)

Scen 3: Innovation i förskolan (Lisa Adolfsson)

16.15-17.00

Scen 1: En skolförvaltnings innovationsresa (Cecilia Larsson)

Scen 2: Lärande – dåtid, nutid och framtid (Isabel Gonzales Miranda)

Scen 3: Särskilt begåvade barn (Timmy Burchard och Laszlo P.Szilasi)

Tisdag 14 juni förmiddag

09.15-10.15

Scen 1: En okonventionell väg till kärlek för ordet och språket (Petter Askergren)

Scen 2: AI, det datadrivna samhället och lärandet (Kristina Knaving och Joshua Bronson)

Scen 3: Lärande – dåtid, nutid och framtid (Isabel Gonzales Miranda)

10.45-11.30

Scen 1: Vår digitala omvärld, samhälle och skola i förändring (Örjan Johansson)

Scen 2: Vad behöver vi i skolan förstå om data? (Experter från RISE med inbjudna gäster)

Scen 3: Leda digitalisering 3.0 (Malin Frykman)

11.45-12.30

Scen 1: Särskilt begåvade barn (Timmy Burchard och Laszlo P.Szilasi)

Scen 2: Datadriven skolutveckling – att aggregera och analysera realtidsdata kring lärandet (Jonas Ryberg och Bo Kristoffersson)

Scen 3: Heldagslärande ur ett elevhälsoperspektiv (Susanne Aspling och Petra Wennerberg)

Tisdag 14 juni eftermiddag

13.30-14.45

Scen 1: Vad är AI? (Peter Ljungstrand)

Scen 2: Vår digitala omvärld, samhälle och skola i förändring (Örjan Johansson)

Scen 3: IoT kan det stärka vår förmåga att arrangera kvalitativ undervisning? (Lars Lingman och Robert Ramberg)

15.15-16.00

Scen 1: Lexplore, läsutveckling för alla elever med artificiell intelligens och eye tracking (Erik Alsmyr)

Scen 2: AI, det datadrivna samhället och lärandet (Kristina Knaving och Joshua Bronson)

Scen 3: Var med och utveckla Staden som lärrum (Ola Sandén)

16.15-17.00

Scen 1: Hur kan AI stötta organisatoriskt lärande ur ett organisatoriskt-, grupp- och individperspektiv? (Raquel Sanchez, Conny Svensson, Peter Kurzwelly och Viktoria Josefsson)

Scen 2: Dataanalys för att fler barn och elever ska lyckas i skolan (Andreia Balan)

Scen 3: IoT-hubb skola och Helsingborgs stad – inspiration och erfarenhetsutbyte (Lars Lingman med flera)