Gita Chireh
Gita Chireh är Customer Success Manager på EdTech-företaget Wizkids som varit verksamma i hela Skandinavien i 15 år. Med över 1 miljon dagliga användare och hundratals skolor och kommuner runt om i Skandinavien har Wizkids en oerhört stark insyn och erfarenhet av klassrummet och hur digitala hjälpmedel fungerar bäst där.
Gitas 10 långa år i skolans värld har gett henne en bred erfarenhet av både undervisning, digitalisering, skolutveckling och hur kreativa lösningar kan förstärka alla led i skolan. För Gita är lärandet alltid det viktigaste och därför den centrala utgångspunkten i alla frågor och svar som handlar om hur undervisningen kan bli bättre, nu och i framtiden.
Gitas programpunkter under RETHINK EDUCATION
https://rethinkeducation.helsingborg.se/2022/03/28/amnet-som-glomdes-bort-equatio-gor-matematik-digital/
https://rethinkeducation.helsingborg.se/2022/03/28/det-oandliga-klassrummet-forelasning/
https://rethinkeducation.helsingborg.se/2022/03/28/det-oandliga-klassrummet-hybridundervisningens-mojligheter-i-praktiken-workshop/
https://rethinkeducation.helsingborg.se/2022/03/28/tappa-kontrollen-hur-digitala-verktyg-paverkar-larande/
https://rethinkeducation.helsingborg.se/2022/03/29/ar-digitala-hjalpmedel-kontraproduktiva-vid-sprakutveckling/
https://rethinkeducation.helsingborg.se/2022/03/28/data-underlag-for-alla-beslut/